Torsdag

Ja nu sitter jag här och läster lite om barnsjukvård, tycker det är intressant eftersom det är något jag kan tänka mig att jobba med. Barn har alltid varit något jag brunnit lite extra för i mitt liv, att jobba på förskola är occkså en dröm.. Men barnskötesta alltså jobba på sjukhus och hjälpa barn som inte mår bra, det är något som skulle vara underbart.. visst man kan säkert vara med om mycket hemskt men tror att glädjen väger över.

Imorgon får vi reda på en tenta som man måste ha godkänt i för att få börja termin 3, dem hade varit jätte dåliga att informera om detta så vissste inte om de så gick inte på första omtentatillfället för att jag hade praktik och ville koncentrera mig mer på humanbiologi del C som jag klarat!!! men en vecka innan Mikrobiologin omtenta tillfälle 2 skulle vara så skickas de ut ett mail till alla i klassen att man måste ha G i den också för att börja termin 3, kom som en chock för många skulle jag kunna tro. iallafall de flesta som jag prata med som också bara trodde att humanbiologin spärrade.. men så va de inte, så på lördag har det gått tre veckor sedan vi gjorde tentran och på helg brukar dem inte arbeta så antar att vi får tillbaka den imrgon.. hoppas för hela mitt liv.. så idag är det nervöst! 

vad händer då om jag inte klara de? jo jag måste då ta ett studieuppehåll och göra tentan under studieuppehållet och sedan får jag börja igen med nästa klass som ska börja termin 3.. men hoppas på att jag och alla mina andra underbara klasskamrater klara det imrogon och att vi alla har fritt fram för termin 3! 

Men nu till någon kul, imorgon ska jag täna med underbara Maria och min fina Julia kommer hem :D mys helg för hela slanten och denna helg ska spenderas i soffan med massa onyttigheter och lite soling! och ett spinningspass på lördag förmiddag! 

allt löser sig, det gör de alltid.. låt det bara ta tid, känner mig rätt lugt vad som än händer. om jag klarar de eller ej.. för jag har en plan B och den kommer också bli awesome!!  

fina stunder i liver! FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN 2010



Kramkalas med moa, ser lite mer ut som jag försöker ha ihjäl henne ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0